„Drąsos kelias” politinės partijos
Dėl Seimo narės Neringos Venckienės apkaltos, kuri numatyta Seime birželio 19 d., ketvirtadienį, 10.05 val. -10.40 val.
2014-06-17, Kaunas
Štai jau šešti metai visa aktyvi Lietuvos visuomenė stebi Lietuvos Respublikos teisėsaugos neįgalumą, tiriant ir nagrinėjant rezonansinę Kauno pedofilijos bylą bei su ja susijusias bylas.
Aukščiausiojo Teismo pirmininko G. Kryževičiaus garsi frazė, kad N. Venckienė yra „pūlinys ne tik teisinėje, bet ir politinėje sistemoje”, (tuo metu kai N. Venckienė dirbo teisėja) yra tiesioginis nurodymas būsimiems prokurorų sprendimams kurpiant bylas, bei teismams neobjektyviai ir tendencingai spręsti visas bylas susijusias su Neringos Venckienės asmeniu. Ar teisinėje valstybėje, po tokio Aukščiausiojo Teismo pirmininko pasisakymo būtų galima patikėti N. Venckienės likimą teismams, kai ji pati kovoja prieš šią ydingą teisinę sistemą? Ar teisinėje valstybėje toks pareigūnas galėtų likti aukštose Aukščiausiojo Teismo pareigose, ar būtų nedelsiant tautos atstovybės atstatydintas, o jam rekomendaciją teikęs pareigūnas arba teiktų Aukščiausiojo Teismo pirmininką atstatydinti arba atsistatydintų pats, o ne būtų „perrenkamas“ kitai kadencijai. Kol šie klausimai ir toliau išlieka retoriniai, Neringos Venckienės sprendimas palikti gimtą šalį ir savo artimuosius, deja, buvo vienintelis teisingas sprendimas.
Laikinoji Lietuvos Respublikos Seimo komisija dėl Neringos Venckienės neliečiamybės priėmė sprendimą, peržiūrėję sumontuotą 12 sekundžių vaizdo medžiagą, kuri niekaip neatskleidė kas iš tikrųjų vyko ankstų 2012 m. gegužės 17 dienos rytą Klonio g. 5, Teleičių k. Kauno raj. nuo 6.15 iki 7.25 val. vaiko paėmimo metu bei nesusipažinę ir neįvertinę Visuomeninės komisijos 2012 metų gegužės 17 dienos smurto aktui Garliavoje ištirti išvadų.
Tokiu būdu, negalime būti tikri, kad visuomenės pasitikėjimą praradusiais sprendimais vadinamojoje pedofilijos byloje, nusinešusioje ne vieną gyvybę, kuri iš esmės iki šiol neištirta dėl teisėsaugos pareigūnų kaltės, teisėsauga nesiekia susidorojimo su jai neįtikusia, sistemos ydas iškėlusia buvusia teisėja?
Pažvelgus kelis dešimtmečius atgal prieš politiškai neįtinkančius asmenis buvo susidorojama, kriminalizuojant jų kovą su sistema. Tas faktas, kad buvusiai apygardos teismo teisėjai, o dabar Seimo narei N. Venckienei prieš pat apkaltą Seime vis inkriminuojamos naujos baudžiamosios veikos, jau kartą ištirti tyrimai atnaujinami, – leidžia konstatuoti, kad jos byla POLITINĖ, tačiau kriminalizuojama, norint užslėpti politinį jos pobūdį.
Teisėsaugos vadovai teigia, jog Neringos Venckienės buvimo vieta iki šiol jiems nežinoma. Tokiu būdu akivaizdu, kad Konstitucinis teismas be jokio pagrindo konstatuoja, jog Seimo narė buvo tinkamai informuota apie jos atžvilgiu vykdomą teismo procesą, tuo pažeisdamas tinkamo informavimo apie bylos procesą principą, ką pažymėjo paskirtas valstybės advokatas, kuris negalėjo tinkamai ginti Neringą Venckienę, nes jam nežinoma ginamosios pozicija. Be kita ko teigdamas, kad ir jam nepavyko susiekti su ginamąja Neringa Venckiene ir, todėl jis negalintis ginamosios tinkamai atstovauti. Anot advokato, yra labai keista Konstitucinio teismo išvada, teigianti, kad Seimo narė Neringa Venckienė buvo tinkamai informuota apie procesą, kai tuo pačiu ji Šiaulių apygardos prokuratūros paskelbta kaip paieškoma. Tačiau visi prieštaravimai ir argumentai šiuo atveju aiškinami kaltinamosios nenaudai, o „procesui“ tai neturi jokios reikšmės. Neringai Venckienei nekaltumo prezumpcija šioje valstybėje negalioja. Tačiau žmogaus teises ginančiame teisme tikėtina,kad visa tai bus įvertinta kaip žmogaus teisių pažeidimai ir valstybė bus priversta sumokėti nemažas kompensacijas nukentėjusiąjai.
Įvertinus 2013m. balandžio 9 d. balsavimą LR Seime mažai tikėtina, kad už apkaltą Neringai Venckienei balsuos mažiau Seimo narių, nei tuomet. Tačiau verta priminti, kad Seimo nariai, priimantys sprendimus valstybės vardu, kartu prisiima ir visą atsakomybę už tų sprendimų pasekmes.
Partijos „Drąsos kelias”
Koordinacinė Taryba